משלוח לנק׳ איסוף חינם מעל 199₪ | שליח לבית חינם מעל 299₪ |
משלוח מהיר בין 2-5 ימי עסקים

סניפי הדגל שלנו:

גלו את סודות המקצוענים לניקוי והברקת תכשיטי כסף

תכשיטי הכסף נחשבים תכשיטים מפונקים כיוון שהם דורשים טיפוח ותשומת לב מיוחדים.  בעזרת שמירה ותחזוקה נכונים, הם יישארו זוהרים ומבריקים ויעלו חיוך בקרב כל מי שנתקל בהם.

למען אוהבי התכשיטים המיוחדים האלו, אספנו מהמקצוענים בתחום את השיטות והטיפים הכי טובים ומועילים לניקוי והברקה, כך שייראו תמיד נוצצים כאילו זה עתה יצאו מחנות תכשיטים. קבלו את המדריך השלם לניקוי והברקת תכשיטי כסף .

מדוע תכשיט הכסף משחיר?!

תכשיט כסף שהשחיר הוא בעצם סימן טוב, כיוון שאז ניתן לדעת בוודאות שהתכשיט עשוי מכסף אמיתי. מה שלא כולם יודעים זה שקיים ההבדל בין כסף טהור לכסף אמיתי וכאן אנו חושפים סוד מקצועי ראשון.

הכסף הטהור (silver) מגיע כמתכת רכה הנמצאת כמשאב טבע באדמה. על מנת לייצר ממנו תכשיטים, מוסיפים לו מתכות שונות עד שמתקבלת סגסוגת כסף המכונה כסף סטרלינג או כסף 925 הנחשבת למתכת יוקרתית המיועדת לעבודה ועיצוב תכשיטי הכסף וזה הכסף האמיתי.

כאשר הכסף בא במגע עם חמצן בריכוז מסוים, בתוספת לחות גבוהה וחומרים חריפים כגון כלור, גופרית, חומצות ומי ים, אז מתחיל תהליך חימצון שמתבטא בהשחרה של התכשיט. חלקיקי גופרית שנפלטים לרוב ממכוניות נמצאים באוויר, הכסף צובר את אותם חלקיקים ואז נוצרת שכבה של כסף גופריתי שחור שברגע שנסיר את השכבה הזו, החפץ יחזור להיות כסוף.

תכשיטי הכסף נוטים להתחמצן עקב מגע עם זיעה או עקב חשיפתם לאוויר במיוחד באזורים עם אחוזי לחות גבוהים. מכיוון שכל גוף פולט זיעה ברמות שונות, אותו תכשיט יכול להשחיר על אדם אחד ואילו על האחר לא ישחיר בכלל.

בעולם קיימים שני סוגים של אנשים. אלו האוהבים את מראה הוינטאז’י – והם ישאירו את התכשיט מושחר. (אגב, בהזמנת התכשיט קיימת אפשרות לבקש את מראה הוינטאז’י העתיק). הסוג השני של האנשים, אלו שאוהבים את תכשיט הכסף נוצץ ומלא ברק.  

השיטות המנצחות והיעילות לניקוי והברקת תכשיטי הכסף

שיטות סבתא

אין כמו השיטות של סבתא. מדובר בשיטות שמוכיחות את עצמן לאורך כל הדורות, תמיד חוזרים אליהן והיום אפילו פעילי איכות הסביבה מאמצים אותן.

שיטת תפוח האדמה

למלא מים בתוך סיר, להכניס 4-5 תפוחי אדמה גדולים ולהרתיח. לחכות שהמים יספגו את העמילן ויקבלו את צבעו הלבן כהה. לטבול מטלית במי העמילן ולשפשף בעזרתה את תכשיט הכסף. מי העמילן ידועים בכוחם להסיר לכלוך ולכן ניתן להשתמש בהם בלי להזיק לתכשיט. לבסוף, יש לשטוף את התכשיט במים פושרים ולנגב היטב.

שיטת המלח והחומץ

השיטה הזאת יעילה לניקוי מספר תכשיטי כסף בזמן קצר יחסית. להכניס את התכשיטים לתוך סיר גדול, להוסיף  2 כפות סודה לשתייה, כף מלח, כוס חומץ, כוס מים פושרים להמתין 10 דקות להוציא ולייבש.

שיטות של המומחים לניקוי תכשיטי כסף

צורפים ותכשיטנים שצברו ניסיון של שנים, פיתחו שיטות ייחודיות לניקוי והברקה של תכשיטי כסף. מדובר בשיטות פשוטות וקלות לביצוע.

שיטת המטלית הייעודית

בשוק קיימת מטלית ייעודית לניקוי תכשיטים העשויה כותנה ומכילה חומרי ניקוי עדינים מאוד.  שפשוף עדין של התכשיט בעזרת המטלית לפי ההוראות על גבי האריזה והברק חוזר אליו.  לינק לרכישה <<<

שיטת הקערה

יש לקחת קערה גדולה, לרפד אותה בנייר אלומיניום, למלא אותה במים רותחים יחד עם סודה לשתייה ולהניח בתוכה את תכשיטי הכסף. כעבור מספר דקות, נייר הכסף יתחיל להשחיר ויצא ריח לא נעים. זהו ריח הגופרית וזהו גם סימן שהתכשיטים מתנקים. בתום התהליך להוציא ולנגב.

ניקוי באמצעות משחת שיניים

יש לקחת מברשת שיניים ומשחת שיניים לבנה (לא מיועדת להלבנה) ובעזרתם לשפשף את התכשיט מכל צד. להשאיר את המשחה על התכשיט למשך 10 דקות ולשטוף במים פושרים. לנגב בתנועות מעגליות קלילות ולייבש.

ניקוי עם אקונומיקה

לטבול מטלית יבשה באקונומיקה ולעבור איתה בעדינות על התכשיט, לשטוף במים פושרים ולייבש.

טיפים למניעת השחרה של תכשיט הכסף ותחזוקה שוטפת

אחרי שניקינו את תכשיט הכסף, הצעד הבא הוא לשמור עליו באופן יומיומי על מנת שיישאר נוצץ ומבריק.

פעולות מנע

  1. יש להימנע מהתזת בושם או מריחת קרמים על התכשיט.
  2. לפני שנכנסים לים, למקלחת או לבריכה, רצוי להסיר את התכשיטים.
  3. להימנע משטיפת כלים בזמן שהתכשיטים נמצאים על הידיים.
  4. אחרי שמסירים את התכשיט מהגוף, יש להימנע מחשיפה ישירה של תכשיט הכסף עם אור שמש או למקור ישיר של חום או קור.

פעולות מומלצות

  1. יש לאכסן את התכשיט במקום סגור ומוגן כמו קופסא או ניילון סגור וזאת בכדי למנוע מגע עם האוויר.
  2. בחורף רצוי לא לנקות את התכשיט בגלל חוסר הלחות לעומת הקיץ.
  3. יש לעבור עם מטלית ייעודית על התכשיט על מנת למנוע הצהבה ולהעניק לו מראה זוהר ורענן.

מומלץ לנקות את תכשיטי הכסף אחת לשלושה חודשים ולשמור על תחזוקה שוטפת ברמה שבועית על מנת שיישארו מבריקים, נוצצים וקסומים.

עכשיו נותר לנו לענוד את תכשיט הכסף וליהנות ממנו באהבה רבה.


לכל תכשיטי הנשים


לכל תכשיטי הגברים

צמידי כסף מיוחדים לנשים

צמידים תמיד נתפסו כתכשיט נשי ומיוחד המסמל בגרות נשית. בישראל נשים מתחילות לענוד צמידים בדרך כלל אחרי הצבא, יתכן ויש קשר לאיסור הצבאי על יותר...

קרא עוד >>

תכשיטים ליום האהבה – ט”ו באב

מתנה ליום אהבה רגע האמת של האוהבים מגיע פעם או פעמיים בשנה (תלוי איפה גרים) והאהובים בחיינו נדרשים לגייס את כל היצירתיות שלהם בכדי להביא...

קרא עוד >>
דילוג לתוכן